Verhalenboek Stop roofinvesteerders

De SP vraagt gedupeerden van opkoop en sloop van hun camping om hun verhaal te doen. Samen met recreanten heeft de SP ervoor gezorgd dat ministers en Kamerleden eindelijk recreanten serieus beginnen te nemen. Ook in de verschillende provincies boekt de SP samen met recreanten vooruitgang. Maar dat is niet voldoende. Daarom hebben recreanten en de SP bedacht om samen een verhalenboek te maken. In dit boek verzamelen we de verhalen van mensen die van hun geliefde campingplek verjaagd worden. Zij moeten wijken voor de rijken.

Dit verhalenboek willen wij gezamenlijk aan de politiek overhandigen, zodat iedereen te lezen krijgt wat er leeft en speelt onder recreanten. De politiek moet ingrijpen en moet inzien dat zij snel moet handelen, want er worden ieder jaar steeds meer vakantieparken bedreigd. Zogenaamde roofinvesteerders kopen in Nederland vele vakantieparken op. Niet alleen roofinvesteerders zien eurotekens, maar ook vele huidige eigenaren van vakantieparken. Recreanten die daar vaak al tientallen jaren verblijven moeten nu hun standplaats ontruimen met alle gevolgen van dien. De SP en recreanten zijn bezig om dit stoppen.

Willen we een Nederland waarin een vakantiepark voor iedereen toegankelijk is en niet alleen voor mensen met een dikke portemonnee? Vul dan het verhalenboek met je persoonlijk verhaal in en geef antwoord op een paar vragen. Deze antwoorden helpen om te laten zien dat poen nu boven fatsoen gaat en dat bescherming van recreanten en natuur hard nodig is. Samen binden we de strijd aan.

Dat actievoeren helpt laat onder andere Vereniging Parkbelangen Leekstermeer zien. Deze recreanten hebben onlangs na strijd tegen Europarcs te hebben gevoerd hun camping Meerzicht van Europarcs teruggekocht. Het begint langzaam overal door te dringen, maar het is nog lang niet genoeg.

Dit verhalenboek wordt in samenwerking met Recreanten in actie, Stichting Recreantenrecht en Vereniging Parkbelangen Leekstermeer tot stand gebracht

Vul onderstaande vragen in en doe jouw verhaal