Stop de huurverhoging

0% is genoeg!

Ik sluit me aan bij deze actie van de SP, en blijf graag op de hoogte.

Om een poster te kunnen opsturen hebben we nog je huisnummer nodig.

Huurders betaalden sinds de huurverhoging op 1 juli 2020 dit bedrag

Bedrag

Stop de huurverhoging

Na bijna een jaar van acties stemde een meerderheid van de Tweede Kamer in met het SP-voorstel om de huren in de sociale sector te bevriezen. Dat is een groot succes en maakt het verschil voor heel veel mensen.

Maar we zijn er nog niet. Verhuurders in de vrije sector gaan nog steeds vrijuit. Zij kunnen dit jaar nog steeds hun huren verhogen met 1% bovenop de inflatie. Daarom is het tijd voor de volgende stap. Huurbevriezing voor de sociale sector was een begin. De huren moeten omlaag. De huren van mensen in een sociale huurwoning, én de huren in de vrije sector.

De politiek luistert naar ons als we met veel zijn en niet opgeven. Daarom ben ook jij nu nodig om de volgende stap te zetten.

Doe je mee?

Sluit je aan

Op 1 juli 2020 voerden de verhuurders en minister Ollongren de hoogste huurstijging in zes jaar tijd door. Onder Rutte stegen de huren van Nederlanders de afgelopen 10 jaar gemiddeld met 35 procent. Anderhalf jaar geleden zat al een kwart van de huurders financieel klem. Terwijl de multinationals steun van de regering krijgen, betalen de huurders elk jaar meer. Dit moet stoppen.

Deze huurexplosie komt niet uit de lucht vallen: particuliere verhuurders maximaliseren hun winsten en huurders van corporaties betalen nog steeds voor de redding van de banken in de crisis van 2008. Toen werd de ‘verhuurderheffing’ ingevoerd door de VVD en PvdA om de schatkist te vullen. Sindsdien betaalden zij BEDRAG[bron]. Nu zitten we in een wooncrisis: een goed en betaalbaar huis is steeds lastiger te vinden.

We kunnen onze volkshuisvesting anders organiseren. Overal in Nederland staan huurders samen op voor het recht op een betaalbaar huis, voor huizen van goede kwaliteit, voor een lagere energierekening, voor echte zeggenschap en voor veiligheid, voorzieningen en groen in de buurt. De huurbevriezing was slechts het begin van onze beweging. Wij willen een eerlijk Volkshuisvestingsstelsel waarin huizen geen verdienmodel zijn, maar waarin iedereen recht heeft op een fatsoenlijke en betaalbare woning. Dat kan alleen met een sterke beweging van huurders, dus daar bouwen we hard aan. Jij bent nodig.