Stop de huurverhoging

0% is genoeg!

Ik sluit me aan bij deze actie van de SP, en blijf graag op de hoogte.

Om een poster te kunnen opsturen hebben we nog je huisnummer nodig.

Huurders betaalden sinds de huurverhoging op 1 juli 2020 dit bedrag

Bedrag

Stop de huurverhoging

Sinds de huurverhoging op 1 juli 2020 in ging, betaalden huurders samen het volgende bedrag extra:

BEDRAG

Op 1 juli 2020 zijn de huren weer verhoogd. De Eerste Kamer wilde net als tienduizenden huurders dat de huurverhoging van tafel ging, maar verantwoordelijk minister Ollongren weigerde te luisteren. Sterker nog: toen honderden huurders op haar wachtten om te vertellen wat de gevolgen zijn van haar politieke keuzes, vertikte ze om met hen in gesprek te gaan. Ze gaf "de hartelijke groeten" door en maakte zich snel uit de voeten.

Hier laten we haar niet mee wegkomen. Wij gaan door. Om dit te winnen, moeten we groeien. Jij bent nodig.

Help je ook mee de huurverhoging te stoppen?

Sluit je aan

Op 1 juli verhoogden de verhuurders en minister Ollongren de huren opnieuw, tegen de zin van de huurders en de Eerste Kamer. De helft van de huurders had vorig jaar al moeite om de huur te betalen en van velen lopen de inkomsten terug. Terwijl de multinationals steun van de regering krijgen, betalen de huurders elk jaar meer. Dit moet stoppen.

De huurexplosie komt niet uit de lucht vallen: particuliere verhuurders maximaliseren hun winsten en huurders van corporaties betalen nog steeds voor de redding van de banken in de crisis van 2008. Toen werd de ‘verhuurderheffing’ ingevoerd om de schatkist te vullen. Sindsdien betaalden zij BEDRAG[bron]. Nu zitten we in een wooncrisis: een goed en betaalbaar huis is steeds lastiger te vinden.

We kunnen onze volkshuisvesting anders organiseren. Overal in Nederland staan huurders samen op voor het recht op een betaalbaar huis, voor huizen van goede kwaliteit, voor een lagere energierekening, voor echte zeggenschap en voor veiligheid, voorzieningen en groen in de buurt. Om dit te winnen, moeten we groeien. Jij bent nodig.