Voor een rechtvaardig pensioen

Ja, ik sluit me aan bij de beweging en ontvang belangrijk nieuws van Lilian en de SP.

Tijd voor een rechtvaardig pensioen

Sluit je aan, onze beweging heeft jou nodig

Voor een rechtvaardig pensioen

Iedereen moet op tijd kunnen stoppen met werken en moet kunnen rekenen op een eerlijk pensioen. Het kabinet, de werkgevers en de vakbonden hebben een pensioenakkoord gesloten over onze pensioenen. De SP vindt dat een beter pensioenakkoord nodig is. Met dit akkoord blijft de AOW-leeftijd verder doorstijgen terwijl er onvoldoende garanties zijn dat mensen met een zwaar beroep op tijd kunnen stoppen met werken. Ook is het niet duidelijk wie de rekening van 60 miljard euro voor het nieuwe pensioenstelsel zal gaan betalen. Verder is het niet duidelijk of de pensioenen mee gaan stijgen met de prijzen.

De strijd voor een rechtvaardig pensioen gaat door! Wij zullen voorstellen blijven doen voor een eerlijk pensioen. Zodat iedereen op tijd kan stoppen met werken en een pensioen krijgt dat weer meestijgt met de prijzen.

Bereken ook jouw AOW-leeftijd!

Geboortedatum:

AOW-leeftijd:

Premier Rutte en zijn regering maken ons mooie land steeds onrechtvaardiger. Daarom staan we nú samen op voor een rechtvaardig land. Sluit je dus aan bij onze beweging en word Vriend voor Rechtvaardigheid!

Meld je nu gratis aan en ontvang een mooi welkomstpakket.

Word vriend

Opgelet: De berekening is uitsluitend bedoeld ter informatie. Deze verwachte AOW-leeftijden komen voort uit afspraken uit het pensioenakkoord. De afspraken over langzamere stijging van de AOW-leeftijd zijn nog niet definitief. Het wetgevingstraject moet nog succesvol worden doorlopen. De AOW-leeftijd voor mensen die vanaf 2025 met pensioen gaan, hangt af van de levensverwachting. De levensverwachting zal nog veranderen. Daarom is de hier aangegeven AOW-leeftijd ook een verwachting. Vijf jaar voordat men met AOW gaat, wordt de AOW-leeftijd vastgelegd. Dan is pas zeker wanneer de AOW wordt uitgekeerd. Hoewel wij veel aandacht hebben besteed om de berekening zo correct mogelijk uit te voeren en wij proberen met de meest actuele formules en prognoses te rekenen, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten.