Wie zijn de grootste pensioengraaiers?

Ja, ik breng mijn stem uit op de grootste pensioengraaier!

Wie is de grootste pensioengraaier van Nederland? Stem nu!

We hebben vijf pensioenbestuurders genomineerd die buitengewoon veel geld uit de pensioenkas graaien. Allemaal verdienen zijn ver boven de Balkenendenorm, het salaris van de minister-president.

Wie zijn de grootste pensioengraaiers?

Ons pensioengeld moet niet naar graaiers, maar naar een eerlijke oude dag!

Terwijl onze pensioenen misschien wel verlaagd gaan worden en de premies stijgen, krijgen pensioenbestuurders dikke salarissen, ver boven de Balkenendenorm. Daar moet een einde aan komen, daarom gaan wij op zoek naar de grootste pensioengraaier van Nederland!

Wat staat er op het spel voor de genomineerden van deze grootste graaierverkiezing? De winnaar krijgt de KoolmeesCup voor de grootste graaier. Vernoemd naar minister Koolmees, omdat hij nog steeds weigert om het graaien te stoppen.

Breng nu ook jouw stem uit op de grootste pensioengraaier!

Op wie kun je stemmen?

Ronald Wuijster, APG​ ​ (Ambtenaren, Onderwijs, Politie, Defensie)

682.649 euro

Ronald Wuijster is portefeuillehouder van het vermogensbeheer bij APG. Hij heeft bijna dertig jaar ervaring als bestuurder en directeur in de beleggingswereld, maar ook behoorlijk wat ervaring in het graaien inmiddels. Hij verdient meer dan 4 keer zoveel als onze minister-president.

Stem op Ronald Wuijster

Edwin Velzel, PGGM​ (Zorgverleners)

531.000 euro

Edwin Velzel streek in 2 jaar tijd meer dan een miljoen euro op door zijn werk bij pensioenuitvoerder PGGM. Deze uitvoerder beheert voor heel veel zorgmedewerkers hun pensioen. Terwijl zij staan te zwoegen en het kabinet een loonsverhoging al te veel moeite vindt voor deze harde werkers, steekt Edwin Velzel zonder enige ophef honderdduizenden euro's meer dan het salaris van de minister-president in zijn zak.

Stem op Edwin Velzel

Peter Borgdorff​, PFZW (Zorgmedewerkers)

239.000 euro

Peter Borgdorff is al 12 jaar directeur van het pensioenfonds PFZW die de pensioenen beheert van meer dan 1 miljoen zorgmedewerkers. In 12 jaar tijd stak hij miljoenen euro's in zijn zak. Ook afgelopen jaar verdiende hij weer aanzienlijk meer dan onze minister-president.

Stem op Peter Borgdorff

Nicole Beuken, ABP​ (Ambtenaren, Onderwijs, Politie, Defensie)

268.507 euro

Nicole Beuken was meer dan 12 jaar actief in de bestuursdirectie van ABP, het grootste pensioenfonds van Nederland. Inmiddels is zij vertrokken naar een ander pensioenfonds om ook daar weer honderdduizenden euro’s aan pensioengeld binnen te harken.

Stem op Nicole Beuken

Norbert Hoogers, MN​ (Metaal en Techniek, Industrie, Koopvaardij)

411.000 euro

Van graaien in ons zorggeld, naar graaien uit onze pensioenpot. Norbert Hoogers kon bij zorgverzekeraar Zilveren Kruis al rekenen op een dik salaris ver boven de Balkenendenorm, bij pensioenuitvoerder MN wist hij afgelopen jaar ook tonnen binnen te slepen. En dat allemaal terwijl de harde werkers in onze industrieën de afgelopen jaren te maken kregen met pensioenverlagingen.

Stem op Norbert Hoogers