Ouderen verdienen beter!

Nu is het tijd om te breken met de jarenlange politiek van ieder voor zich. We willen werk voor jongeren en respect voor ouderen. Daarom zetten we de AOW op 65 en investeren we in goede ouderenzorg. Samen bouwen we een land om trots op te zijn.

Doe mee!

(vult u alstublieft een email-adres of telefoonnummer in)

Gaat het mis? Bel 088-2435597 of meld het hier!

De Ouderen Alarmlijn is telefonisch bereikbaar op
maandag, woensdag en donderdag van 10:00 tot 12:00u
en 24 uur per dag online

Ouderen verdienen beter!

Met veel ouderen in Nederland gaat het gelukkig goed. Terecht, want ouderen hebben ons land opgebouwd tot het mooie, welvarende land waar we met z’n allen trots op mogen zijn. Er is echter ook een groep ouderen die in een kwetsbare positie verkeert. Dit zijn ouderen die nauwelijks rond kunnen komen van hun pensioen, die liefde en zorg tekortkomen en daardoor eenzaam zijn, of werkloos thuis zitten vanwege hun leeftijd. Veel ouderen krijgen steeds vaker het gevoel dat ze een ‘kostenpost’ zijn, terwijl ouderen van onschatbare waarde zijn voor onze samenleving. Respect en waardering voor ouderen moeten ook tot uiting komen in eerlijk beleid. Daarom presenteert de SP een nationaal actieplan, om onze ouderen te geven wat ze verdienen.

Ons actieplan in het kort:

1. De AOW-leeftijd wordt weer 65, en de AOW gaat met 10% omhoog
2. Stop de pensioenroof, pensioenen welvaartsvast
3.
Ouderen die zorg nodig hebben moeten kunnen rekenen op goede zorg.

4. Een Nationaal ZorgFonds zónder eigen risico en mét een uitgebreider basispakket
5. Gelijke kansen voor ouderen op de arbeidsmarkt
6. Investeren in ouderen

Samen zorgen we ervoor dat ouderen het respect en de waardering krijgen die ze verdienen. DOE MEE!