Geen euro naar vervuilers!

Ik steun deze actie en blijf graag op de hoogte!

Geen euro naar vervuilers!

Een beter klimaat begint niet bij jezelf, maar bij de Shells van deze wereld.

Geen euro naar vervuilers!

De rijkste 1 procent van de wereldbevolking stoot twee keer zoveel CO2 uit als de armste helft. Daarmee wordt gelijk duidelijk dat het aanpakken van klimaatverandering ook een klassenstrijd is. Op dit moment wordt de superrijken en grote vervuilers een hand boven het hoofd gehouden. Dat moet anders!

Wereldwijd sponsoren overheden de fossiele industrie nog met 5900 miljard dollar per jaar. In Nederland is dit ruim 17 miljard euro. Nederlandse banken, verzekeraars en pensioenfondsen staken tussen 2018 en 2020 ruim 34 miljard euro aan leningen en garanties in kolen, olie en gas. Dat is bizar en daar moeten we mee stoppen.

Een beter klimaat begint dus niet bij jezelf, maar bij de Shells van deze wereld. Nog steeds gaan ze door met het in gevaar brengen van het leven op onze planeet. Het is tijd voor klimaatrechtvaardigheid!

Doe je mee in onze strijd voor klimaatrechtvaardigheid? Steun dan deze actie en eis dat ons geld niet langer wordt uitgegeven aan de financiering van deze vervuilers van onze planeet. Geen euro naar vervuilers!

Ik steun deze actie