Geen huurexplosie

Ik steun deze actie en blijf graag op de hoogte!

Geen huurexplosie

Een huurexplosie dreigt. De hoogte van de huren is gekoppeld aan de inflatie en de inflatie is nu op het hoogste niveau sinds 40 jaar. Als er niet wordt ingegrepen dan zou dat huurders honderden euro’s per jaar extra kunnen gaan kosten. Dit terwijl honderdduizenden huurders nu al klem zitten.

VVD, D66, CDA, en de ChristenUnie weigeren tot nu toe om een huurexplosie te voorkomen. Ook in het regeerakkoord Rutte 4 staat geen plan om direct in te grijpen. Behalve een onduidelijke belofte dat mensen met een laag inkomen minder huur gaan betalen, stijgen de huren voor alle andere huurders, sociaal én particulier. Want Rutte 4 wil dat verhuurders moeten kunnen blijven verdienen aan het verhuren van huizen. Huizen om winst mee te maken blijft voor het kabinet belangrijker dan huizen om betaalbaar in te wonen.

Om de dreigende huurexplosie te stoppen moeten we nu in actie komen. Eerder heeft de SP met succes samen met duizenden huurders de huur voor een jaar kunnen bevriezen – iets dat sinds 1959 niet meer is voorgekomen. Het kan dus wel. Als we samen sterk staan dan zien we dat ze niet meer om ons heen kunnen.

Ik steun deze actie