Hou van ons Groene Hart! Geen gaswinning

Wij voeren actie tegen de voorgenomen gaswinning in het Groene Hart door gasboorder Vermilion Energy. De problemen rond de gaswinning in Groningen maken pijnlijk duidelijk waarom. Wij willen Vermilion op zaterdag 17 februari tijdens een manifestatie op het Kerkplein in Woerden de liefdeswensen van de inwoners van het Groene Hart overhandigen. Als Vermilion van ons houdt dan gaat zij niet gas winnen in het Groene Hart!

Mijn liefdeswens aan Vermilion is:

Geen gaswinning

Bijna iedereen gebruikt gas om te koken of voor het verwarmen van je huis. Het meeste van ons gas komt uit Groningen, maar er zijn ook gasvelden in Zuid Holland en Utrecht. Vermilion wil bij Woerden en Haastrecht gas winnen onder woonwijken en natuurgebieden.

Gaswinning veroorzaakt aardbevingen en leidt tot milieuvervuiling. Dat moeten we niet toestaan. Niet in Groningen, niet in het Groene Hart en ook niet elders in Nederland.

Manifestatie Woerden

Op zaterdag 17 februari organiseren we een manifestatie op het kerkplein in Woerden van 13:00-15:00 uur waar we vragen of Vermilion, als zij van ons Groene Hart houdt, niet overgaat tot gaswinning. Een liefdevol statement voor ons mooie Groene Hart. Doe je mee?