Acantus schimmel meldingen

Onze oproep aan Acantus:

Beste mevrouw Tijsma,

Drie keer kwamen we bij Acantus op bezoek. Tientallen huurders nomineerden u voor de SchimmelSchandpaal 2018. Honderden mensen stemden u tot winnaar van deze oneervolle prijs. Een krachtig signaal om aan de slag te gaan tegen vocht, tocht, schimmel en achterstallig onderhoud. De tijd van ontkennen is nu echt voorbij. Het is tijd om aan de slag te gaan!

Wij eisen een schimmelvrij huis. Niemand hoeft ziek te worden van zijn thuis. Dat vergt een stevig actieplan. Op korte termijn dient u de ergste situaties te herstellen, op lange termijn moet u werken aan een gezonde en veilige woningvoorraad. Met renovatie, verduurzaming en nieuwbouw. Alleen zo kan u uitgroeien van de schimmelkampioen van Nederland tot een trotse volkshuisvester. Dat verdienen uw huurders. Dat verdient Noord-Oost Groningen.

Onze eisen zijn duidelijk:

• Een snelle oplossing voor de huurders in de 30 straten met de meeste klachten via het schimmelmeldpunt. De straten staan op de kaart hierboven.
  • Fatsoenlijke afhandeling van klachten door betrokken medewerkers. Alle huurders die zich melden met schimmel, krijgen de garantie dat problemen worden aangepakt.
  • Een actieplan met een structurele aanpak van achterstallig onderhoud. Huurders maken samen met Acantus een toekomstplan per buurt.
  • Samen in actie richting het rijk. Acantus gaat achter haar huurders staan en maakt een vuist tegen het Haags afbraakbeleid van onze volkshuisvesting, zoals de Atad-wet en verhuurdersheffing.

Waar een schimmelkampioen boze huurders ontmoet zal een trotse volkshuisvester betrokken huurders op haar pad vinden. Samen kunnen we vieze schimmel en ongezonde huizen te lijf gaan. Wij zullen niet langer zwijgen. Samen staan we op en dwingen een stevige huurders­ democratie af. Omdat we weten dat dan niets onmogelijk is. En omdat we weten dat we alleen op deze manier de schimmel niet slechts uit de huizen, maar uit het hele systeem kunnen krijgen. Aan u nu de keus: kiest u voor ons of voor de ontkenning? In ieder geval: tot snel!