Wooncrisis

Uw persoonsgegevens worden vertrouwelijk behandeld en zijn alleen bekend bij de SP. De klachten publiceren wij anoniem in het uiteindelijke Zwartboek.

Ik wil een gezond en betaalbaar huis!

Wooncrisis

Betaal je te veel huur?
Zoek je al tijden naar een huis?
Woon je in een huis vol vocht, tocht en schimmel of ander slecht onderhoud?
Doet jouw verhuurder nooit iets met klachten?
Of heb je op een andere manier last van de wooncrisis?

DEEL HIER JOUW KLACHT!

De politiek in Den Haag, de gemeenten en de verhuurders moeten huurders weer serieus gaan nemen. Daarom verzamelen we zoveel mogelijk klachten dat het anders moet. Na de zomer bundelen we al deze bewijzen uit het hele land in het grootste zwartboek ooit. Dit vormt de basis van onze eisen die we neerleggen bij de politiek en de verhuurders. Dus help mee, want alleen met veel bewijzen kunnen we onze eisen kracht bij zetten.

Waarom? Ieder mens heeft recht op een gezond en betaalbaar huis. Maar dat recht is de afgelopen jaren door het kabinet steeds verder afgebroken. Zij leverde onze volkshuisvesting over aan de markt. In 10 jaar Rutte verdwenen ruim 100.000 sociale huurwoningen en stegen de huren met maar liefst 35 procent. Huurders betaalden ondertussen samen meer dan 10 miljard euro aan de staatskas via de asociale verhuurderheffing. Dat geld kan niet naar het bouwen van nieuwe woningen, het laag houden van de huren, of het opknappen van huizen. Op de woningmarkt profiteren vooral beleggers en huisjesmelkers.

Of het nu het kabinet is, de gemeente, of de verhuurder; naar huurders wordt niet geluisterd. Wij willen dat niemand meer wordt overgeleverd aan de ellende van de markt.

DEEL HIER JOUW KLACHT! Actiemateriaal